Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Iwaniska
Rozdział I
Postanowienia Ogólne
§ 1.
1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Iwaniska zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Iwaniska.
2. Urząd Gminy Iwaniska jest jednostką organizacyjną zatrudniającą pracowników, przy pomocy, której Wójt Gminy realizuje swoje zadania.
§ 2.
Siedzibą Urzędu Gminy Iwaniska jest miejscowość Iwaniska ul. Rynek 3.
§ 3.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. radzie – rozumie się przez to Radę Gminy Iwaniska,
2. wójcie, sekretarzu, skarbniku – rozumie się przez to odpowiednio: Wójta Gminy Iwaniska, Sekretarza Gminy Iwaniska oraz Skarbnika Gminy Iwaniska,
3. urzędzie – rozumie się przez to Urząd Gminy Iwaniska.
§ 4.
Niniejszy Regulamin określa:
1. Zasady organizacji i funkcjonowania Urzędu.
2. Podział zadań i kompetencji oraz strukturę organizacyjną
3. Zasady postępowania przy opracowywaniu aktów organów gminy.
4. Organizację załatwiania indywidualny spraw obywateli.
5. Zasady podpisywania pism i obiegu korespondencji w Urzędzie.
6. Zasady działalności kontrolnej.
7. Postanowienia końcowe.
§ 5.
Urząd realizuje zadania:
1. Własne gminy określone przepisami ustaw,
2. Zlecone gminie przez organy administracji rządowej,
3. Powierzone gminie do realizacji z zakresu administracji rządowej oraz zakresu własności powiatu i województwa na mocy zawartych porozumień.
Rozdział II
Podstawowe Zasady Organizacji Pracy Urzędu
§ 6.
1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt.
2. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza Gminy.
§ 7.
1. Sekretarz Gminy realizuje zadania określone przez wójta w pisemnych upoważnieniach i ponosi przed wójtem odpowiedzialność za realizację wyznaczonych zadań.
2. W przypadku nieobecności wójta Sekretarz Gminy pełni zastępstwo, którego zakres rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje wójta.
§ 8.
1. W ramach struktury organizacyjnej wyodrębnia się następujące referaty i samodzielne stanowiska pracy:
1) Referat Organizacyjny,
2) Urząd Stanu Cywilnego,
3) Referat Finansowy,
4) Referat Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy,
5) Referat Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości,
6) Radca Prawny.
2. Schemat struktury organizacyjnej Urzędu określa załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.
3. Referaty i stanowiska pracy wchodzące w skład Urzędu Gminy Iwaniska określa załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.
§ 9.
W Urzędzie funkcjonują następujące stanowiska kierownicze:
1. Wójt,
2. Sekretarz Gminy,
3. Skarbnik Gminy – Kierownik Referatu Finansowego,
4. Kierownik Referatu Organizacyjnego,
5. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
6. Kierownik Referatu Finansowego – Główny Księgowy Budżetu pełniący jednocześnie funkcję Kierownika Referatu Finansowego,
7. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy.
8. Kierownik Referatu Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości.
Rozdział III
Podział zadań i kompetencji
§ 10.
Kompetencje i zadania Wójta:
1. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy.
2. Reprezentowanie Gminy na zewnątrz.
3. Realizacja zadań kierownika zakładu pracy w rozumieniu prawa pracy.
4. Realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
5. Powierzenie prowadzenia spraw Gminy w swoim imieniu Sekretarzowi na zasadzie pisemnego upoważnienia.
6. Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnienie do ich wydawania w swoim imieniu innym pracownikom Urzędu.
7. Sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy.
8. Sprawowanie funkcji szefa Urzędu Stanu Cywilnego.
9. Podpisywanie polecenia wyjazdu służbowego.
10. Wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki w formie zarządzenia.
11. Bezpośredni nadzór nad realizacją zadań Radcy Prawnego.
§ 11.
Kompetencje i zadania Sekretarza:
1. Zastępowanie Wójta w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków,
2. Wykonywanie zadań powierzonych przez wójta,
3. Składanie oświadczeń woli wraz ze Skarbnikiem Gminy w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem w ramach otrzymanego upoważnienia.
4. Wydawanie decyzji administracyjnych w imieniu Wójta na podstawie jego upoważnienia.
5. Współpraca z Radą Gminy w zakresie swojego działania.
6. Nadzór nad prawidłową organizacją pracy urzędu w szczególności poprzez:
1) kontrolę działalności referatów i samodzielnych stanowisk pracy realizujących swoje zadania oraz opracowywanie projektów zakresów czynności kierowników referatów,
2) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami,
3) kontrolę planowania kosztów utrzymania urzędu i rozliczania z wydatków poniesionych na ten cel z budżetu gminy,
4) nadzór nad zgodnym z prawem i zasadami współżycia społecznego, załatwianiem spraw obywateli,
5) bezpośredni nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu,
6) prowadzenie książki kontroli urzędu i kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
7) przygotowanie projektów: statutu Rady Gminy, statutów sołectw, regulaminu organizacyjnego urzędu i regulaminu pracy oraz ich uaktualnienie w razie potrzeby,
8) nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego.
7. Organizacja i nadzór nad zatrudnieniem bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych.
§ 12.
Kompetencje i zadania Skarbnika:
1. Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu Gminy.
Załączone pliki:
Wprowadził(a) do systemu: Leszek Niziałek, data: 2003-12-04 10:59:41
Opublikował(a): Leszek Niziałek, data publikacji: 2003-12-04 11:31:49
Ostatnia zmiana: Grzegorz Bezdzietny, data: 2016-05-09 12:27:27
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony