Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy |
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Iwaniska Rozdział I Postanowienia Ogólne § 1. 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Iwaniska zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Iwaniska. 2. Urząd Gminy Iwaniska jest jednostką organizacyjną zatrudniającą pracowników, przy pomocy, której Wójt Gminy realizuje swoje zadania. § 2. Siedzibą Urzędu Gminy Iwaniska jest miejscowość Iwaniska ul. Rynek 3. § 3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o: 1. radzie – rozumie się przez to Radę Gminy Iwaniska, 2. wójcie, sekretarzu, skarbniku – rozumie się przez to odpowiednio: Wójta Gminy Iwaniska, Sekretarza Gminy Iwaniska oraz Skarbnika Gminy Iwaniska, 3. urzędzie – rozumie się przez to Urząd Gminy Iwaniska. § 4. Niniejszy Regulamin określa: 1. Zasady organizacji i funkcjonowania Urzędu. 2. Podział zadań i kompetencji oraz strukturę organizacyjną 3. Zasady postępowania przy opracowywaniu aktów organów gminy. 4. Organizację załatwiania indywidualny spraw obywateli. 5. Zasady podpisywania pism i obiegu korespondencji w Urzędzie. 6. Zasady działalności kontrolnej. 7. Postanowienia końcowe. § 5. Urząd realizuje zadania: 1. Własne gminy określone przepisami ustaw, 2. Zlecone gminie przez organy administracji rządowej, 3. Powierzone gminie do realizacji z zakresu administracji rządowej oraz zakresu własności powiatu i województwa na mocy zawartych porozumień. Rozdział II Podstawowe Zasady Organizacji Pracy Urzędu § 6. 1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt. 2. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza Gminy. § 7. 1. Sekretarz Gminy realizuje zadania określone przez wójta w pisemnych upoważnieniach i ponosi przed wójtem odpowiedzialność za realizację wyznaczonych zadań. 2. W przypadku nieobecności wójta Sekretarz Gminy pełni zastępstwo, którego zakres rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje wójta. § 8. 1. W ramach struktury organizacyjnej wyodrębnia się następujące referaty i samodzielne stanowiska pracy: 1) Referat Organizacyjny, 2) Urząd Stanu Cywilnego, 3) Referat Finansowy, 4) Referat Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy, 5) Referat Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości, 6) Radca Prawny. 2. Schemat struktury organizacyjnej Urzędu określa załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu. 3. Referaty i stanowiska pracy wchodzące w skład Urzędu Gminy Iwaniska określa załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu. § 9. W Urzędzie funkcjonują następujące stanowiska kierownicze: 1. Wójt, 2. Sekretarz Gminy, 3. Skarbnik Gminy – Kierownik Referatu Finansowego, 4. Kierownik Referatu Organizacyjnego, 5. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, 6. Kierownik Referatu Finansowego – Główny Księgowy Budżetu pełniący jednocześnie funkcję Kierownika Referatu Finansowego, 7. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy. 8. Kierownik Referatu Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości. Rozdział III Podział zadań i kompetencji § 10. Kompetencje i zadania Wójta: 1. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy. 2. Reprezentowanie Gminy na zewnątrz. 3. Realizacja zadań kierownika zakładu pracy w rozumieniu prawa pracy. 4. Realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. 5. Powierzenie prowadzenia spraw Gminy w swoim imieniu Sekretarzowi na zasadzie pisemnego upoważnienia. 6. Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnienie do ich wydawania w swoim imieniu innym pracownikom Urzędu. 7. Sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy. 8. Sprawowanie funkcji szefa Urzędu Stanu Cywilnego. 9. Podpisywanie polecenia wyjazdu służbowego. 10. Wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki w formie zarządzenia. 11. Bezpośredni nadzór nad realizacją zadań Radcy Prawnego. § 11. Kompetencje i zadania Sekretarza: 1. Zastępowanie Wójta w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków, 2. Wykonywanie zadań powierzonych przez wójta, 3. Składanie oświadczeń woli wraz ze Skarbnikiem Gminy w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem w ramach otrzymanego upoważnienia. 4. Wydawanie decyzji administracyjnych w imieniu Wójta na podstawie jego upoważnienia. 5. Współpraca z Radą Gminy w zakresie swojego działania. 6. Nadzór nad prawidłową organizacją pracy urzędu w szczególności poprzez: 1) kontrolę działalności referatów i samodzielnych stanowisk pracy realizujących swoje zadania oraz opracowywanie projektów zakresów czynności kierowników referatów, 2) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami, 3) kontrolę planowania kosztów utrzymania urzędu i rozliczania z wydatków poniesionych na ten cel z budżetu gminy, 4) nadzór nad zgodnym z prawem i zasadami współżycia społecznego, załatwianiem spraw obywateli, 5) bezpośredni nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu, 6) prowadzenie książki kontroli urzędu i kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie, 7) przygotowanie projektów: statutu Rady Gminy, statutów sołectw, regulaminu organizacyjnego urzędu i regulaminu pracy oraz ich uaktualnienie w razie potrzeby, 8) nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego. 7. Organizacja i nadzór nad zatrudnieniem bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych. § 12. Kompetencje i zadania Skarbnika: 1. Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu Gminy. |
|
Urząd Miasta i Gminy Iwaniska |