Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej BIP Urzędu Gminy Iwaniska
Gmina Iwaniska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strony internetowej BIP Urzędu Gminy Iwaniska.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Pliki generowane w programach zewnętrznych.
- Pliki sporządzane „odręcznie” np. oświadczenia majątkowe, dokumenty przetargowe itp.
- Pliki udostępniane w dalszej przeszłości lub pliki regularnie aktualizowane.
- Dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów.
- Brak audio deskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
- Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
- Brak dostosowania wielkości tekstu i kontrastu.
Wyłączenia
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- Dokumenty otrzymane w formie papierowej.
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. oraz po tej dacie których nie ma wersji edytowalnej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Grzegorz Bezdzietny.
- E-mail: informatyk@iwaniska.pl
- Telefon: 15 860 12 54
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta i Gminy Iwaniska
- Adres: ul. Rynek 3
- E-mail: ug_iwaniska@kielce.home.pl
- Telefon: 15 860 12 54
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Miasta i Gminy Iwaniska, ul. Rynek 3
Do budynku prowadzą 2 wejścia.
Do wejścia głównego (dla petentów) prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków dla osób z niepełnosprawnością ruchową, znajdujący się przy schodach. Brak jest dostępności dla osób z niepełnosprawnością wzrokową
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Budynek posiada 2 kondygnacje. W budynku brak jest windy.
Wszyscy interesanci (szczególnie osoby z niepełnosprawnością) są obsługiwane na bieżąco. Na parterze Urzędu Miasta i Gminy Iwaniska zostało utworzone stanowisko do spraw obsługi interesantów.”
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przed budynkiem jest dostępny bezpłatny parking na którym wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Inne informacje i oświadczenia
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - za rok 2020
Wprowadził(a) do systemu: Grzegorz Bezdzietny, data: 2020-09-24 09:15:54
Opublikował(a): Grzegorz Bezdzietny, data publikacji: 2020-09-24 09:17:56
Ostatnia zmiana: Grzegorz Bezdzietny, data: 2024-03-31 19:54:19
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony