Dodatek węglowy
Wnioski o dodatek węglowy można pobrać:
- w Urzędzie Miasta i Gminy Iwaniska
- ze strony internetowej Gminy Iwaniska
Wnioski o dodatek węglowy można składać:
- w Urzędzie Miasta i Gminy Iwaniska
od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu tj. 7:30 – 15:30 - za pomocą poczty tradycyjnej,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) :
e-PUAP: /27j6hs1ie7/skrytka - przesłanych drogą mailową na adres: ug_iwaniska@kielce.home.pl
Przy składaniu wniosku prosimy podać numer konta bankowego.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:
- kocioł na paliwo stałe,
- kominek,
- koza,
- ogrzewacz powietrza,
- trzon kuchenny,
- piecokuchnia,
- kuchnia węglowa lub
- piec kaflowy na paliwo stałe,
zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
- osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Przez paliwa stałe rozumie się:
- węgiel kamienny,
- brykiet lub pellet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Przyznanie przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenie oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz albo prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku węglowego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 15 860 12 54
Załączone pliki:
Wnioski o dodatek węglowy
(wniosek_weglowy.pdf - 1315.316 KB) Data publikacji: 2022-08-18 12:48:31 Redaktor: Grzegorz Bezdzietny
Wprowadził(a) do systemu: Grzegorz Bezdzietny, data: 2022-08-18 12:46:32
Opublikował(a): Grzegorz Bezdzietny, data publikacji: 2022-08-18 12:48:38
Ostatnia zmiana: Grzegorz Bezdzietny, data: 2022-08-18 12:48:38
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony