Regulamin Organizacyjny Urzędu GminyDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2005-04-01 13:46:04

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Iwaniska

 

Rozdział I

Postanowienia Ogólne

 

 

§ 1.

 

1.     Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Iwaniska zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Iwaniska.

2.     Urząd Gminy Iwaniska jest jednostką organizacyjną zatrudniającą pracowników, przy pomocy, której Wójt Gminy realizuje swoje zadania.

 

§ 2.

 

Siedzibą Urzędu Gminy Iwaniska jest miejscowość Iwaniska ul. Rynek 3.

 

§ 3.

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

 

1.     radzie – rozumie się przez to Radę Gminy Iwaniska,

2.     wójcie, sekretarzu, skarbniku – rozumie się przez to odpowiednio: Wójta Gminy Iwaniska, Sekretarza Gminy Iwaniska oraz Skarbnika Gminy Iwaniska,

3.     urzędzie – rozumie się przez to Urząd Gminy Iwaniska.

 

 

§ 4.

 

Niniejszy Regulamin określa:

 

1.     Zasady organizacji i funkcjonowania Urzędu.

2.     Podział zadań i kompetencji oraz strukturę organizacyjną

3.     Zasady postępowania przy opracowywaniu aktów organów gminy.

4.     Organizację załatwiania indywidualny spraw obywateli.

5.     Zasady podpisywania pism i obiegu korespondencji w Urzędzie.

6.     Zasady działalności kontrolnej.

7.     Postanowienia końcowe.

 

§ 5.

 

Urząd realizuje zadania:

 

1.     Własne gminy określone przepisami ustaw,

2.     Zlecone gminie przez organy administracji rządowej,

3.     Powierzone gminie do realizacji z zakresu administracji rządowej oraz zakresu własności powiatu i województwa na mocy zawartych porozumień.

 

 

 

 

Rozdział II

Podstawowe Zasady Organizacji Pracy Urzędu

 

 

§ 6.

 

1.     Kierownikiem Urzędu jest Wójt.

2.     Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza Gminy.

 

§ 7.

 

1.     Sekretarz Gminy realizuje zadania określone przez wójta w pisemnych upoważnieniach i ponosi przed wójtem odpowiedzialność za realizację wyznaczonych zadań.

2.     W przypadku nieobecności wójta Sekretarz Gminy pełni zastępstwo, którego zakres rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje wójta.

 

§ 8.

 

1.     W ramach struktury organizacyjnej wyodrębnia się następujące referaty i samodzielne stanowiska pracy:

1)     Referat Organizacyjny,

2)     Urząd Stanu Cywilnego,

3)     Referat Finansowy,

4)     Referat Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy,

5)     Referat Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości,

6)     Radca Prawny.

2.     Schemat struktury organizacyjnej Urzędu określa załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.

3.     Referaty i stanowiska pracy wchodzące w skład Urzędu Gminy Iwaniska określa załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.

 

 

§ 9.

 

W Urzędzie funkcjonują następujące stanowiska kierownicze:

 

1.     Wójt,

2.     Sekretarz Gminy,

3.     Skarbnik Gminy – Kierownik Referatu Finansowego,

4.     Kierownik Referatu Organizacyjnego,

5.     Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,

6.     Kierownik Referatu Finansowego – Główny Księgowy Budżetu pełniący jednocześnie funkcję Kierownika Referatu Finansowego,

7.     Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy.

8.     Kierownik Referatu Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości.

 

 

 

 

Rozdział III

Podział zadań i kompetencji

 

§ 10.

 

Kompetencje i zadania Wójta:

 

1.     Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy.

2.     Reprezentowanie Gminy na zewnątrz.

3.     Realizacja zadań kierownika zakładu pracy w rozumieniu prawa pracy.

4.     Realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

5.     Powierzenie prowadzenia spraw Gminy w swoim imieniu Sekretarzowi na zasadzie pisemnego upoważnienia.

6.     Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnienie do ich wydawania w swoim imieniu innym pracownikom Urzędu.

7.     Sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy.

8.     Sprawowanie funkcji szefa Urzędu Stanu Cywilnego.

9.     Podpisywanie polecenia wyjazdu służbowego.

10.           Wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki w formie zarządzenia.

11.           Bezpośredni nadzór nad realizacją zadań Radcy Prawnego.

 

§ 11.

 

Kompetencje i zadania Sekretarza:

 

1.     Zastępowanie Wójta w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków,

2.     Wykonywanie zadań powierzonych przez wójta,

3.     Składanie oświadczeń woli wraz ze Skarbnikiem Gminy w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem w ramach otrzymanego upoważnienia.

4.     Wydawanie decyzji administracyjnych w imieniu Wójta na podstawie jego upoważnienia.

5.     Współpraca z Radą Gminy w zakresie swojego działania.

6.     Nadzór nad prawidłową organizacją pracy urzędu w szczególności poprzez:

1)     kontrolę działalności referatów i samodzielnych stanowisk pracy realizujących swoje zadania oraz opracowywanie projektów zakresów czynności kierowników referatów,

2)     rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami,

3)     kontrolę planowania kosztów utrzymania urzędu i rozliczania z wydatków poniesionych na ten cel z budżetu gminy,

4)     nadzór nad zgodnym z prawem i zasadami współżycia społecznego, załatwianiem spraw obywateli,

5)     bezpośredni nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu,

 

6)     prowadzenie książki kontroli urzędu i kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,

7)     przygotowanie projektów: statutu Rady Gminy, statutów sołectw, regulaminu organizacyjnego urzędu i regulaminu pracy oraz ich uaktualnienie w razie potrzeby,

8)     nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego.

7.     Organizacja i nadzór nad zatrudnieniem bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych.

 

 

§ 12.

 

Kompetencje i zadania Skarbnika:

 

1.     Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu Gminy.

2.     Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych.

3.     Informowanie Rady oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty.

4.     Upoważnienie innych osób do składania kontrasygnaty.

5.     Nadzór nad gospodarką finansową Gminy.

6.     Kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych Gminy.

7.     Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości i ewidencją majątku Gminy.

8.     Przedkładanie projektu uchwały budżetowej.

9.     Nadzór nad realizacją uchwały budżetowej; wnioskami w sprawie jej zmian.

10.           Przedkładanie Wójtowi sprawozdań finansowych i opisowych z realizacji uchwały budżetowej.

11.           Opiniowanie projektów zarządzeń Wójta i projektów uchwał Rady powodujących skutki finansowe.

12.           Kierowanie pracą Referatu Finansowego.

 

 

§ 13.

 

Do obowiązków Kierowników Referatów należy w szczególności:

 

1.     Kierowanie pracą referatu, nadzór i kontrola realizacji zadań pracowników referatu.

2.     Opracowanie projektów programów rozwoju Gminy w zakresie zadań realizowanych przez referat oraz przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań w tym zakresie.

3.     Opracowanie projektów uchwał wnoszonych pod obrady Rady.

4.     Uczestniczenie z polecenia Wójta w posiedzeniach Rady i komisji Rady.

5.     Udzielanie niezbędnych informacji radnym w sprawach związanych z wykonywaniem mandatu oraz przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji Rady i interpelacje radnych.

6.     Załatwianie skarg i wniosków obywateli.

7.     Wnioskowanie z zachowaniem drogi służbowej w sprawach osobowych pracowników referatów.

8.     Organizowanie narad i szkoleń wewnątrz referatów.

9.     Ustalanie zakresów czynności, uprawnień odpowiedzialności i zastępstwa dla pracowników referatów.

10.           Współpraca z innymi referatami i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie prowadzonych spraw.

11.           Realizacja zadań wynikających z zarządzeń Wójta.

12.           Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Wójta.

13.           Spory kompetencyjne pomiędzy kierownikami referatów rozstrzyga Wójt. Propozycję rozstrzygnięć przedstawia Sekretarz.

 

 

§ 14.

 

Ogólne zadania Referatów i pracowników Urzędu:

 

1.     Referaty prowadzą sprawy i przygotowują projekty rozstrzygnięć w ramach kompetencji Rady i Wójta.

2.     Do zadań referatów należy:

1)     koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno – gospodarczego Gminy,

2)     zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań Urzędu wynikających z przepisu prawa, uchwał Rady oraz decyzji i zarządzeń Wójta; rozstrzygnięć organów nadzoru,

3)     opracowanie projektu budżetu gminy oraz sprawozdań z jego wykonania w zakresie zadań realizowanych przez referat,

4)     rozstrzyganie skarg, wniosków i postulatów – zgodnie z właściwością rzeczową.

3.     Zadania poszczególnych pracowników Urzędu określone są w imiennych zakresach czynności.

1)     zakres czynności dla kierownika referatu ustala Wójt,

2)     w celu wykonania w pełni zadań Urzędu, Wójt, Sekretarz w uzgodnieniu z kierownikami referatu, mogą polecać pracownikowi realizację pilnego zadania, nie objętego zakresem czynności.

4.     Jeżeli w przekonaniu pracownika polecenie przełożonego jest niezgodne z prawem, pracownik ten powinien przedstawić mu swoje zastrzeżenia, w razie potwierdzenia polecenia powinien jej wykonać zawiadamiając jednocześnie Wójta o zastrzeżeniach. Pracownikowi nie wolno wykonywać poleceń, których wykonanie, według jego przekonania, stanowiłoby przestępstwo lub groziłoby niepowetowanymi stratami.

5.     Pracownicy załatwiający sprawy zobowiązani są do:

1)     dokładnej znajomości przepisów prawa obowiązujących w powierzonych im działaniach,

2)     właściwego stosowania przepisów prawa proceduralnego i materialnego oraz instrukcji kancelaryjnej,

3)     terminowości załatwiania spraw,

4)     bezbłędnego i prawidłowego przytaczania w projektach załatwień nazw, imion i nazwisk, obliczeń cyfrowych, danych statystycznych itd.,

5)     projektowanie formy i sposobu zapewniającego prawidłowe i szybkie załatwianie spraw,

6)     należytego załatwiania spraw obywatelskich.

7)     prawidłowego ewidencjonowania i przechowywania akt sprawy, zbiorów przepisów prawnych, rejestrów, spisów spraw, pomocy urzędowych oraz wyposażenie biurowego.

6.     Czas pracy, sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników Urzędu określa zarządzenie wewnętrzne Wójta w sprawie Regulaminu Pracy Urzędu Gminy w Iwaniskach.

7.     Narady w Urzędzie zwołuje i prowadzi Wójt, Sekretarz i Skarbnik. Przedmiotem narad są w szczególności:

1)     informacje o zadaniach Urzędu,

2)     sprawy organizacyjne,

3)     konsultacje ważniejszych projektów i koncepcji,

4)     informacje o realizacji zadań.

 

 

Zakresy działania referatów

 

 

§ 15.

 

Do zadań Referatu Organizacyjnego, należy:

 

1.     W zakresie spraw organizacyjnych:

1)     Zapewnienie sprawnej organizacji i prawidłowego funkcjonowania Urzędu.

2)     Prowadzenie kancelarii ogólnej.

3)     Prowadzenie książki kontroli Urzędu.

4)     Kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych, pokontrolnych kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie.

5)     Koordynowanie spraw dotyczących wyborów do Sejmu, Senatu, na Prezydenta, samorządowych, jednostek pomocniczych gminy, referendów.

6)     Organizowanie i nadzór nad obiegiem dokumentów w Urzędzie.

7)     Opracowywanie projektów uchwał dotyczących m.in. statutu gminy, regulaminu organizacyjnego Urzędu, statutów sołectw.

8)     Organizacja załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2.     W zakresie obsługi administracyjnej Urzędu:

1)     Planowanie i organizacja zaopatrzenia Urzędu w środki trwałe i materiały biurowe oraz środki czystości.

2)     Dbałość o właściwy stan techniczny budynku oraz nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w Urzędzie.

3)     Prowadzenie archiwum Urzędu.

4)     Dbałość o właściwą eksploatację maszyn, urządzeń, lokali biurowych oraz nadzór i koordynacja nad oprogramowaniem komputerowym Urzędu.

3.     W zakresie spraw kadrowych i socjalnych:

1)     Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych.

2)     Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników.

3)     Prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy.

4)     Organizowanie szkolenia pracowników i doskonalenia kadr Urzędu.

5)     Współpraca z Referatem Finansowym w sprawie wynagrodzeń pracowników oraz etatyzacji Urzędu.

6)     Ewidencja delegacji służbowych.

7)     Prowadzanie spraw związanych z gospodarowaniem środkami funduszu świadczeń socjalnych.

8)     nadzór nad pracą pracowników obsługi Urzędu.

4.     W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy należy:

1)     przestrzeganie przepisów i zasad BHP i P.POZ. w Urzędzie.

2)     prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby.

3)     organizowanie szkoleń w dziedzinie BHP przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń okresowych.

4)     organizowanie profilaktycznych badań pracowników – wstępnych, okresowych i kontrolnych, prowadzenie w tym zakresie stosownej dokumentacji (umowy ze służbą zdrowia, skierowań, ewidencji).

5.     W zakresie obsługi administracyjno-organizacyjnej sesji i komisji rady oraz jednostek pomocniczych gminy należy:

1)     przygotowywanie i doręczanie radnym kompletu materiałów na sesję rady tj. zawiadomień o terminie, porządku obrad, projektów uchwał i niezbędnych materiałów pomocniczych.

2)     nadzór terminowym przygotowaniem przez kierowników referatów i kierowników jednostek organizacyjnych materiałów na sesję Rady, posiedzenia komisji Rady oraz odpowiedzi na interpelacje, wnioski radnych i wnioski komisji,

3)     protokołowanie sesji oraz prowadzenie rejestru uchwał, postanowień i protokołów sesji rady.

4)     odbieranie od radnych pisemnych interpelacji i nadawanie im biegu, włącznie z doręczeniem odpowiedzi.

5)     prowadzenie bieżącej ewidencji obecności radnych na sesji Rady i posiedzeniach komisji oraz sporządzanie list obecności i naliczanie należności wynikającej z przysługującej diety,

6)     spowodowanie, aby uchwały Rady były doręczane w ciągu 7 dni do Wojewody,

7)     zbieranie i rejestracja oświadczeń majątkowych od radnych,

8)     organizowanie współpracy pomiędzy Radą a jednostkami pomocniczymi Gminy oraz gromadzenie dokumentacji z ich działalności.

9)     organizowanie obiegu informacji między radnymi a organami gminy.

10)           przygotowanie strony technicznej posiedzeń komisji Rady oraz gromadzenie dokumentacji z działalności poszczególnych komisji.

11)           kierowanie projektów uchwał rady do zaopiniowania przez komisję rady.

12)           przekazywanie Wójtowi Gminy wniosków z posiedzeń komisji.

13)           przedstawienie przewodniczącemu Rady Gminy protokołów z posiedzeń komisji i nadawanie biegu wnioskom i postulatom.

14)           obsługa kancelaryjna działalności przewodniczącego Rady Gminy.

15)           prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg rozpatrywanych przez Radę Gminy.

6.     W zakresie obsługi sekretariatu Wójta Gminy należy:

1)     Obsługa sekretariatu Urzędu.

2)     Prowadzanie rejestru zarządzeń Wójta.

3)     Przekazywanie za potwierdzeniem, kierownikom referatów i jednostek organizacyjnych zarządzeń Wójta.

4)     Kontrola wykonywania zarządzeń Wójta.

5)     Współdziałanie z referatami i organizacja działań dotyczących realizacji zadań Wójta.

7.     Prowadzenie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej.

8.     Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji prac publicznych i interwencyjnych.

9.     Nadzór nad przebiegiem praktyk uczniowskich, studenckich i absolwenckich.

 

§ 16.

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego, należy:

 

1.     Wykonywanie zadań określonych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego oraz w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.

2.     Sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów oraz wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego.

3.     Przyjmowanie oświadczeń o: wstąpieniu w związek małżeński, wyborze nazwiska, uznania dziecka, zmianie imion dziecka.

4.     Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą.

5.     Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

6.     Prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego.

7.     Organizowanie okolicznościowych uroczystości – jubileuszy pożycia małżeńskiego.

8.     Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie archiwum akt osobowych dowodów osobistych.

9.     Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań USC.

10.           Podejmowanie działań w zakresie ewidencji ludności:

1)     prowadzenie ewidencji ludności,

2)     wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,

3)     prowadzenie rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców,

4)     realizacja zadań wynikających ze spełnienia wojskowego obowiązku meldunkowego,

11.           Podejmowanie zadań w zakresie powszechnego obowiązku obrony.

1)     prowadzenie rejestru przedpoborowych,

2)     wzywanie i egzekwowanie wstawiennictwa poborowych przed komisję lekarską i komisję poborową,

3)     współudział w przeprowadzaniu poboru,

4)     przygotowanie decyzji o uznaniu żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny oraz przygotowanie decyzji dotyczącej zwolnienia żołnierza z zasadniczej służby wojskowej przed jej odbyciem.

12.           Prowadzenie zadań w zakresie obrony cywilnej i spraw obronnych:

1)     planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

2)     przygotowanie i kierowanie jednostkami organizacyjnymi obrony cywilnej,

3)     przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,

4)     opracowanie planów obrony cywilnej Gminy,

5)     organizowanie i prowadzenie szkolenia jednostek organizacyjnych obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony oraz nakładanie obowiązków w tym zakresie,

6)     kierowanie i koordynowanie akcjami ratunkowymi,

7)     ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym,

8)     dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,

9)     planowanie i nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej i spraw obronnych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie i rejestru wykonanych świadczeń,

10)           planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,

11)           prowadzenie akcji kurierskiej oraz stałego dyżuru,

12)           przyjęcie regulaminu czasu „W”,

13)           przygotowanie DMP Urzędu do funkcjonowania w okresie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

14)           przygotowanie zestawów zadań obronnych

15)           zorganizowanie doręczania i doręczenia kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych w trybie natychmiastowego wstawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,

16)           prowadzenie spraw kancelarii tajnej.

17)           prowadzenie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,

18)           prowadzenie zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.

13.           Prowadzenie zadań w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:

1)     inicjowanie działań na rzecz porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz współpraca w tym zakresie z organami sprawiedliwości i ścigania,

2)     prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową.

14.           Prowadzenie spraw związanych z repatriacją ludności.

15.           Współdziałanie administracyjno-organizacyjne z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi.

16.           Prowadzenie działań w zakresie spraw społecznych:

1)     podejmowanie działań związanych ze zgromadzeniami, zebraniami publicznymi i bezpieczeństwem imprez masowych,

2)     podejmowanie działań związanych z prowadzeniem zbiórek publicznych, udzielanie i cofanie pozwoleń oraz kontrola dokumentacji związanej z prowadzeniem zbiórek publicznych.

17.           Prowadzenie spraw związanych z turystyką na terenie Gminy.

18.           Nadzór nad działalnością wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy.

19.           Nadzór nad miejscami pamięci narodowej.

20.           Realizacja zadań wynikających z ustawy – Prawo o działalności gospodarczej:

1)     prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

2)     prowadzenie spraw dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz związanych z ustalaniem opłat za te zezwolenia,

3)     przygotowanie projektów uchwał dotyczących zasad obrotu napojami alkoholowymi, usytuowania miejsc i warunków sprzedaży tych napojów, kontrola placówek gastronomicznych i handlowych w zakresie przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi,

4)     opracowywanie projektów uchwał w sprawie ustalania godzin otwierania placówek handlowych, kontrola w tym zakresie,

5)     prowadzenie spraw związanych z działalnością Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

6)     opracowywanie projektów rocznych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, koordynowanie z realizacji zadań przyjętych w tych programach.

21.           Prowadzenie całości spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych, w tym sporządzanie wniosków o dotacje i jej rozliczanie.

 

 

§ 17.

 

Do zadań Referatu Finansowego należy:

 

1.     W zakresie spraw budżetowych pod bezpośrednim nadzorem Skarbnika:

1)     przygotowanie materiałów i ścisła współpraca w zakresie opracowania projektu budżetu,

2)     wnioskowanie w sprawie zmian w uchwale budżetowej,

3)     opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu,

4)     opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych,

5)     opracowywanie planu finansowego Urzędu,

6)     kontrola planu finansowego jednostek budżetowych pod względem zgodności z uchwalonym budżetem oraz kierowanie ich do zatwierdzenia przez Wójta,

7)     opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Gminy,

8)     przygotowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,

9)     przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie zmian dochodów i wydatków budżetu,

10)           prowadzenie spraw funduszy celowych,

11)           kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w Urzędzie.

2.     W zakresie podatków i opłat:

1)     przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawach opłat i podatków lokalnych,

2)     wymiar, ustalenia i pobór zobowiązań podatkowych i opłat lokalnych,

3)     prowadzenie spraw związanych z ulgami podatkowymi dotyczącymi zobowiązań podatkowych stanowiących dochody gminy,

4)     zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych,

5)     prowadzenie kontroli podatkowej,

6)     prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej,

7)     wydawanie zaświadczeń w sprawach określonych w ordynacji podatkowej,

8)     pobór i zabezpieczenie wykonania należności pieniężnych Gminy, do których nie stosuje się ustawy Ordynacja podatkowa (w tym naliczanie i windykacja czynszu dzierżawnego oraz opłat za wieczyste użytkowanie).

3.     W zakresie spraw księgowych i kasowych:

1)     opracowanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości – m.in. regulaminu kontroli wewnętrznej, zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej,

2)     prowadzenie księgowości Urzędu,

3)     przyjmowanie sprawozdań finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,

4)     sporządzanie sprawozdawczości finansowej Urzędu oraz zbiorczej Gminy,

5)     współdziałanie z Referatem Rozwoju Gospodarczego i promocji Gminy przy sporządzaniu sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji gminnych.

6)     współdziałanie z organizacjami finansowymi i bankami oraz współdziałanie przy opracowaniu specyfikacji do wyboru banku prowadzącego bankową obsługę gminy, oraz na udzielane kredyty,

7)     prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej) składników mienia komunalnego oraz prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,

8)     prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu,

9)     naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu Świadczeń socjalnych,

10)           prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,

11)           organizacja i kontrola obsługi dokumentacji finansowej,

12)           wypłacanie dodatków mieszkaniowych,

13)           współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi.

 

 

§ 18.

 

Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy, należy:

 

1.     W zakresie spraw planowania przestrzennego:

1)      prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,

2)      przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy o przystąpieniu do sporządzenia planów zagospodarowania przestrzennego z określeniem granic obszaru objętego planem, przedmiotu i zakresu jego ustaleń,

3)      prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem planu zagospodarowania przestrzennego,

4)      wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,

5)      przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie opłat administracyjnych za te czynności,

6)      ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień lub decyzji wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi,

7)      stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

8)      prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

9)      opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego oraz zatwierdzanie projektu podziału nieruchomości i prowadzenie rejestru wydanych decyzji w tym zakresie.

2.     Planowanie, przygotowywanie, realizacja i nadzorowanie inwestycji, modernizacji i remontów obejmujących m.in. budowę, modernizację i remonty obiektów i budowli komunalnych oraz zakupy inwestycyjne.

1)     opracowywanie wieloletnich programów inwestycyjnych,

2)     współpraca z referatem finansowym w zakresie realizacji planów wydatków na inwestycje, modernizacje i remonty gminy.

3.     Prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez Urząd, a w szczególności:

1)     prowadzenie rejestru zamówień publicznych,

2)     dokonywanie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego,

3)     opracowanie w uzgodnieniu z kierownictwem specyfikacji istotnych warunków zamówienie,

4)     przygotowanie treści ogłoszenia o zamówieniu,

5)     wydawanie zainteresowanym wykonawcom i dostawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

6)     organizowanie prac komisji przetargowych i czuwanie nad ich prawidłowym przebiegiem,

7)     przygotowanie umowy z wykonawcą lub dostawcą wyłonionym w toku postępowania o zamówienie publiczne.

4.     Realizacja zadań w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej wynikających z przepisów ustawy i najmie lokali mieszkalnych i ochrony praw najemców.

5.     Prowadzenie całokształtu spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów i skwerów oraz nadawanie numerów porządkowych nieruchomości.

6.     W zakresie gospodarki nieruchomościami:

1)     prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy m.in.:

2)     dotyczącymi tworzenia i gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości,

3)     ustalenie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych,

4)     związanych z obrotem tymi nieruchomościami, m.in. ich sprzedażą, zamianą, zrzeczeniem się, oddaniem w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczeniem, przekazywanie w zarząd,

5)     aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości,

7.     Prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji mienia Gminy.

8.     Prowadzenie całości spraw dotyczących utrzymania i budowy dróg gminnych oraz współpraca w tym zakresie z innymi Zarządami dróg.

9.     Koordynacja działań związanych z budową i modernizacją dróg gminnych i zewnętrznych.

10.           Prowadzenie ewidencji dróg gminnych.

11.           Koordynacja zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych i wewnętrznych.

12.           Wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg gminnych w sposób szczególny.

13.           Nadzór nad przeprowadzaniem akcji zimowej.

14.           Nadzór nad wykonywaniem robót publicznych i prac interwencyjnych.

15.           Prowadzenie całości spraw związanych z promocją i rozwojem gminy:

1)     pozyskiwanie środków finansowych poza budżetowych Gminy na realizację zadań Gminy,

2)     współpraca z organizacjami pozarządowymi i społecznością lokalną w celu wypracowania i wdrażania procedur dotyczących pozafinansowego i finansowego wspierania przez samorząd lokalny działań obywatelskich,

3)     podejmowanie działań na rzecz przyciągania krajowych i zagranicznych inwestorów na rzecz inwestowania w Gminie,

4)     promowanie wszelkich działań w oparciu o lokalne i regionalne atuty i walory gminy.

5)     zbieranie informacji i danych w zakresie problemów występujących w działalności na rzecz tworzenia warunków rozwoju działalności gospodarczej w Gminie,

6)     zbieranie informacji i doświadczeń oraz transmisja korzystnych rozwiązań gospodarczych i społecznych na terenie Gminy,

7)     zbieranie i przekazywanie informacji o możliwościach działalności gospodarczej przez własny i obcy kapitał na terenie Gminy,

8)     podejmowanie współpracy z krajowymi i zagranicznymi instytucjami zarządzającymi środkami finansowymi na rzecz rozwoju infrastruktury wiejskiej na terenie Gminy.

9)     Prowadzenie stałego, skoordynowanego i wielostronnego systemu komunikacji Gminy z otoczeniem w celu realizacji przyjętych przez lokalną społeczności zadań rozwojowych,

10)           wykorzystywanie wielorakich instrumentów ułatwiających promocję Gminy: kontakty z mediami, reklama, udział w targach, strona internetowa Gminy.

§ 19.

 

Do zadań Referatu Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości należy:

1.     W zakresie spraw rolnictwa i leśnictwa:

1)     opracowanie gminnych planów rozwoju rolnictwa, w oparciu o kierunkowe założenia Rady Gminy,

2)     aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych oraz prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem tych spisów,

3)     prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami,

4)     współdziałanie z samorządem rolniczym,

5)     współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,

6)     realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,

7)     prowadzenie spraw dotyczących ochrony zwierząt,

8)     prowadzenie spraw dotyczących wykazu ras psów uznawanych za agresywne oraz przedstawiania warunków wydawania zezwoleń na utrzymanie psa takiej rasy,

9)     prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem problemów bezdomnych zwierząt,

10)prowadzenie spraw związanych z melioracją,

11)wydawanie zezwoleń za uprawę maku i konopii.

2.     W zakresie spaw wynikających z prawa wodnego m.in.:

1)     zatwierdzenie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach,

2)     zobowiązanie do wykonania prac zabezpieczających przed powodzią lub do dostarczania posiadanych materiałów,

3)     nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabraniania wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzenia przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych.

3.     Współpraca ze służbami inwestycyjnymi w zakresie planowania realizacji inwestycji w rolnictwie.

4.     W zakresie ochrony środowiska, utrzymania porządku i czystości w Gminie:

1)       kontrola realizacji przepisów o ochronie środowiska, m.in. w zakresie gospodarki odpadami oraz gospodarki wodno – ściekowej,

2)       wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,

3)       nadzór nad zadrzewianiem terenów gminnych oraz pielęgnacja zieleni,

4)       prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

5)       prowadzenie całości spraw związanych z odpadami i odpadami niebezpiecznymi,

6)       opiniowanie sposobów wykorzystania środków z gminnego funduszu ochrony środowiska,

7)       prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody,

5.     Prowadzenie całości spraw związanych z zawartym Porozumieniem z Ekologicznym Związkiem Dorzecza Koprzywianki.

6.     Prowadzenie zadań z zakres leśnictwa i łowiectwa.

7.     Współpraca w zakresie obrony cywilnej oraz ze sztabami powołanymi do zwalczania klęsk żywiołowych, ewakuacji ludności, zwierząt i mienia z obszarów zagrożonych.

8.     Prowadzenie spraw związanych z gospodarka wodną i kanalizacyjną:

1)     naliczanie należności za wodę i ścieki; zawieranie umów za korzystanie z wody, kontrola prawidłowości funkcjonowania wodomierzy, egzekwowanie należności,

2)     prowadzenie ewidencji wodociągów oraz sieci kanalizacyjnej i burzowej.

9.     Nadzór nad funkcjonowaniem „oczyszczalni ścieków” oraz zabezpieczenie prawidłowej eksploatacji i konserwacji urządzeń tam znajdujących się.

10.           Nadzór nad funkcjonowaniem „stacji uzdatniania wody” – zabezpieczenie prawidłowej eksploatacji i konserwacji.

11.           Prowadzenie spraw związanych z konserwacją i eksploatacją urządzeń elektrycznych - „stacji transformatorowych”

 

§ 20.

 

Do zadań Radcy Prawnego należy:

 

1.     Opiniowanie pod względem prawnym projektów uchwał organów gminy, zarządzeń Wójta i decyzji administracyjnych oraz projektów umów i porozumień zawartych przez gminę lub Wójta.

2.     Występowanie w charakterze pełnomocnika gminy w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz innymi organami orzekającymi.

3.     Udzielenie pracownikom Urzędu opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.

4.     Nadzór nad zgodnością działania poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu z przepisami prawa.

5.     Okresowe szkolenie pracowników Urzędu w zakresie interpretacji i stosowania przepisów prawa samorządowego oraz kodeksu postępowania administracyjnego.

 

§ 21.

 

Wójt może powierzyć referatom dodatkowe zadania wymagające pilnego załatwienia nie wymienione w ich zakresach działania.

 

 

 

Rozdział IV

Zasady postępowania przy opracowaniu aktów prawnych organów Gminy

 

 

§ 22.

 

1.    Rada Gminy uchwala uchwały:

 

1)     stanowiące prawo miejscowe,

2)     o znaczeniu wewnętrznym.

3)     uchwały podlegają rejestracji.

4)     rejestr uchwał prowadzi Referat Organizacyjny.

 

 

§ 23.

 

Wójt wydaje akty w formie:

 

1)     zarządzeń,

2)     decyzji administracyjnych i postanowień,

3)     obwieszczeń.

 

§ 24.

 

1.     Zarządzenia podlegają rejestracji. Rejestr prowadzi Referat Organizacyjny.

2.     Decyzje i postanowienia są wydawane zgodnie z właściwymi przepisami.

3.     Obwieszczenia są wydawane jeżeli przepisy szczególne tak stanowią.

 

 

§ 25.

 

1.     Projekty aktów wydawanych przez Radę Gminy i Wójta przygotowują właściwi merytorycznie pracownicy Urzędu.

2.     Za poprawność formalno – prawną przygotowanych dokumentów odpowiadają kierownicy referatów i radca prawny.

 

 

§ 26.

 

Urząd oprócz rejestru uchwał i zarządzeń prowadzi ponadto zbiór:

 

1.     wniosków i uchwał,

2.     interpelacji i wniosków radnych,

3.     skarg i wniosków,

4.     wydanych upoważnień i pełnomocnictw.

 

 

 

Rozdział V

Organizacja załatwiania indywidualnych spraw obywateli

 

 

§ 27.

 

Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w Urzędzie zgodnie z właściwością miejscową i rzeczową w terminach określonych Kodeksem postępowania administracyjnego i w ustawach szczególnych.

 

 

§ 28.

 

1.     Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego załatwiania interesanta.

2.     Pracownicy Urzędu obsługujący interesantów zobowiązani są do:

1)     udzielenia informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy oraz wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

2)     rozstrzygania spraw – w miarę możliwości – niezwłocznie lub określeniu jak najszybszego terminu załatwienia sprawy,

3)     informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia do wydanych rozstrzygnięć.

 

 

§ 29.

 

Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej i telefonicznej.

 

 

Rozdział VI

Tryb pracy Urzędu

 

 

 

§ 30.

 

Urząd Gminy jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 730 – 1530.

 

 

§ 31.

 

1.     Obsługa interesantów odbywa się w czasie pracy Urzędu chyba, że szczególne okoliczności wymagają obsługi w innych godzinach.

2.     Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki godzinach 1000 – 1400.

 

 

§ 32.

 

Wójt wprowadza regulamin pracy pracowników odrębnym zarządzeniem.

 

 

§ 33.

 

Odpowiedzialność za właściwe funkcjonowanie całego Urzędu i dyscyplinę pracy ponosi Wójt i Sekretarz Gminy, a kierownicy Referatów za podległych pracowników.

 

 

Rozdział VII

Zasady podpisywania pism i obiegu korespondencji w Urzędzie

 

 

§ 34.

 

1.     Do podpisu Wójta zastrzeżone są następujące pisma:

1)     do organów administracji rządowej, samorządowej i odwoławczych,

2)     związane z kontaktami zagranicznymi,

3)     do organów sprawiedliwości,

4)     odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli,

5)     zarządzenia i okólnika,

6)     odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych,

7)     pisma, mające ze względu na swój charakter specjalne znaczenie, a dotyczące w szczególności:

a)     przyjmowania, zwalniania, awansowania, nagradzania i karania pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,

b)     wnioski o nadanie odznaczeń państwowych,

c)      podział funduszu plac,

d)     udzielania urlopów bezpłatnych,

8)     akty związane z obronnością,

9)     inne, indywidualnie zastrzeżone,

2.     W okresie nieobecności Wójta dokumenty określone w ust. 1 podpisuje: Sekretarz Gminy.

 

 

 

 

 

§ 35.

 

1.     Wójt wydaje decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.

2.     Wójt może upoważnić innych pracowników Urzędu do wykonywania w jego imieniu decyzji, o których mowa w ust. 1.

3.     Upoważnienia, o których mowa w ust. 2 udzielane są imiennie w formie pisemnej.

4.     W przypadku nieobecności pracowników, o których mowa w ust. 2 decyzje podpisuje Wójt.

 

§ 36.

 

1.     Sekretarz i Skarbnik upoważnieni są do podpisywania:

1)     Pism w sprawach wynikających ze sprawowanego nad referatem nadzoru,

2)     Decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w ramach upoważnień wydanych imiennie przez Wójta,

3)     Pism w innych sprawach zleconych przez Wójta,

2.     Kierownicy referatu podpisują:

1)     Pisma związane z bieżącą działalnością referatu,

2)     Decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w ramach indywidualnego upoważnienia Wójta,

3.     Inne pisma w sprawach zleconych przez Wójta, Sekretarza,

4.     Pozostali pracownicy urzędu podpisują pisma w ramach uprawnień zawartych w imiennych zakresach czynności.

 

§ 37.

 

Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinny być uprzednio parafowane przez osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie.

 

§ 38.

 

1.     Korespondencja obejmująca całość wpływów do Urzędu, polega zaewidencjonowaniu przez kancelarię ogólną w dzienniku wpływu.

2.     W dzienniku wpływu odnotowuje się: datę wpływu, znak pisma, nazwisko i imię nadawcy oraz określone sprawy.

3.     Korespondencja zaewidencjonowana w kancelarii ogólnej przekazywana jest Wójtowi, Sekretarzowi, Skarbnikowi – odpowiedni do prowadzonych spraw, zgodnie z podziałem zadań, kompetencji i odpowiedzialności pomiędzy kierownictwem Urzędu.

4.     Korespondencja przejrzana i zwrócona przez kierownictwo urzędu podlega przekazaniu, zgodnie z dyspozycjami właściwemu referatowi i pracownikom.

5.     Wpływy w poszczególnych referatach przyjmują osobiście kierownicy, pracownicy potwierdzając podpisem ich odbiór.

 

§ 39.

 

Szczegółowe zasady postępowania z dokumentacją określa instrukcja kancelaryjna

 

 

Rozdział VIII

Zasady działalności kontrolnej

 

 

§ 40.

 

1.     W Urzędzie prowadzona jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

2.     Celem kontroli jest sprawdzenie zgodności działania z obowiązującymi przepisami prawa i wskazanie sposobów umożliwiających usunięcie ewentualnych nieprawidłowości.

 

§ 41.

 

Do przeprowadzenie kontroli upoważnieni są:

1.     Komisja rewizyjna rady, która kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy.

2.     Wójt, Sekretarz i Skarbnik w sprawach funkcjonowania Urzędu.

3.     Wójt Gminy w sprawach działalności kierowników podległych jednostek organizacyjnych.

4.     Kierownicy referatów w stosunku do swoich podwładnych.

 

 

§42.

 

1.     Z kontroli sporządza się protokół wskazując w nim nieprawidłowości i uchybienia jak też prawidłowości.

2.     O wynikach kontroli niezwłocznie powiadamia się organ lub osobę, której kontrolujący i kontrolowany podlega.

 

 

Rozdział IX

Postanowienia końcowe

 

 

§ 43.

 

Zmiany Regulaminu Organizacyjnego dokonywane są w drodze Zarządzenia wydanego przez Wójta Gminy Iwaniska.

 

 

§ 44.

 

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące.

Referaty i Stanowiska Wchodzące w Skład Urzędu Gminy Iwaniska

 

 

1.      Referat Organizacyjny                                                                                   symbol Or

 

a)      Kierownik Referatu                                                                                    Or I

b)     Stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy                                     Or II

c)     Stanowisko ds. Kancelaryjnych i Kadrowych                                          Or III

d)     Obsługa Urzędu

 

2.      Urząd Stanu Cywilnego                                                                                 symbol USC

 

a)      Kierownik Referatu                                                                                    USC I

b)     Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów

Osobistych                                                                                                  USC II

c)     Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Turystyki                                            USC III

d)     Stanowisko ds. Działalności Gospodarczej                                             USC IV

 

3.      Referat Finansowy                                                                                         symbol Fn

 

a)      Kierownik Referatu                                                                                    Fn I

b)     Księgowość Budżetowa                                                                             Fn II – III

c)     Księgowość Podatkowa                                                                             Fn IV – VII

d)     Stanowisko ds. Obsługi Kasowej                                                              Fn VIII

 

4.      Referat Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy                             symbol RGP

 

a)      Kierownik Referatu                                                                                    RGP I

b)     Stanowisko ds. Gospodarki Przestrzennej, Zamówień

Publicznych i Inwestycji                                                                            RGP II

c)     Stanowisko ds. Gospodarki Gruntami i Nieruchomościami                  RGP III

d)     Stanowisko ds. Drogownictwa                                                                  RGP IV

e)     Stanowisko ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska                                   RGP V

f)      Stanowisko ds. Gospodarki Wodnej i Kanalizacyjnej                             RGP VI

 

5.      Referat Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę,

Odprowadzania Ścieków i Nieczystości                                                    Symbol RZW

 

a)      Kierownik Referatu                                                                                    RZW I

b)     Stanowisko ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska                                   RZW II

c)     Stanowisko ds. Gospodarki Wodnej i Kanalizacji                                   RZW III

d)     Obsługa Oczyszczalni Ścieków i Uzdatniania Wody

 

6.      Radca Prawny                                                                                                  Symbol RP

Wójt Gminy

Sekretarz Gminy

Radca Prawny

Kierownik Referatu Organizacyjnego

Skarbnik Gminy

..........................................

Kierownik Referatu

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Kierownik Referatu Rozwoju gospodarczego i Promocji Gminy

Stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy

Stanowisko ds. Kancelaryjnych i Kadrowych

Pracownicy Obsługi Urzędu

Kierownik Referatu

Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości

Księgowość Budżetowa

Księgowość Podatkowa

Stanowisko ds. Obsługi Kasowej

Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Turystyki

Stanowisko ds. Działalności Gospodarczej

Stanowisko ds. Gospodarki Przestrzennej Zamówień Publicznych i Inwestycji

Stanowisko ds. Komunalnych, Gospodarki Gruntami i Nieruchomościami

Stanowisko ds. Drogownictwa

Stanowisko ds. Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy

Stanowisko ds. Gospodarki Wodnej i Kanalizacyjnej

Obsługa Oczyszczalni Ścieków i Uzdatniania Wody

Stanowisko ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Wójt Gminy

Sekretarz Gminy

Radca Prawny

Kierownik Referatu Organizacyjnego

Skarbnik Gminy

..........................................

Kierownik Referatu

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Kierownik Referatu Rozwoju gospodarczego i Promocji Gminy

Stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy

Stanowisko ds. Kancelaryjnych i Kadrowych

Pracownicy Obsługi Urzędu

Kierownik Referatu

Rolnictwa, Zaopatrzenia w Wodę, Odprowadzania Ścieków i Nieczystości

Księgowość Budżetowa

Księgowość Podatkowa

Stanowisko ds. Obsługi Kasowej

Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Turystyki

Stanowisko ds. Działalności Gospodarczej

Stanowisko ds. Gospodarki Przestrzennej Zamówień Publicznych i Inwestycji

Stanowisko ds. Komunalnych, Gospodarki Gruntami i Nieruchomościami

Stanowisko ds. Drogownictwa

Stanowisko ds. Rozwoju Gospodarczego i Promocji Gminy

Stanowisko ds. Gospodarki Wodnej i Kanalizacyjnej

Obsługa Oczyszczalni Ścieków i Uzdatniania Wody

Stanowisko ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska



Powrót