Informacja podsumowująca przebieg zaopiniowania wskazane w art. 17 ust. 2 pkt 4 Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji projektu dokumentu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025

2017-03-29 11:09:26 OPRACOWANIE GMINNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI GMINY IWANISKA NA LATA 2016–2025

Informacja podsumowująca przebieg zaopiniowania wskazane w art. 17 ust. 2 pkt 4 Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015 r. poz. 1777 z późn. zm.) projektu dokumentu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025

Informacja podsumowująca przebieg zaopiniowania wskazane w art. 17 ust. 2 pkt 4 Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015 r. poz. 1777 z późn. zm.) projektu dokumentu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025 Zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015 r. poz. 1777 z późn. zm.) Wójt Gminy Iwaniska dnia 08.03.2017 r. wystąpił o zaopiniowanie projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025 przez: 1. Zarząd Powiatu w Opatowie – w zakresie zgodności ze strategią rozwoju powiatu. 2. Zarząd Województwa Świętokrzyskiego – w zakresie zgodności z planem zagospodarowania przestrzennego województwa i strategią rozwoju województwa. 3. Wojewodę Świętokrzyskiego – w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi służącymi realizacji celu publicznego określonego w art. 6 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. 4. Nadwiślański Oddział Straży Granicznej – w zakresie wymagań bezpieczeństwa i obronności. 5. Agencję Wywiadu – w zakresie wymagań bezpieczeństwa i obronności. 6. Wojewódzki Sztab Wojskowy w Kielcach – w zakresie wymagań bezpieczeństwa i obronności. 7. Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Delegatura ABW w Radomiu) – w zakresie wymagań bezpieczeństwa i obronności. 8. Komendę Powiatową Policji w Opatowie – w zakresie wymagań bezpieczeństwa i obronności. 9. Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie – w zakresie ochrony przeciwpożarowej. 10. Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego. 11. Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną. 12. Operatorów sieci uzbrojenia terenu, w tym zarządców dróg oraz linii i terenów kolejowych (Referat Gospodarki Wodnej i Kanalizacji Urząd Gminy Iwaniska, Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. Oddział Zakład Gazowniczy w Kielcach, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. Centrala Spółki, PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Radomiu, Orange Polska S.A., Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, Zarząd Dróg Powiatowych w Opatowie, Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach). 13. Komitet Rewitalizacji. 14. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach – w zakresie form ochrony przyrody. 15. Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – w zakresie form ochrony zabytków. 16. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie – w zakresie zagospodarowania obszarów szczególnego zagrożenia powodzią. 17. Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Radomiu) – w zakresie nieruchomości Skarbu Państwa będących w trwałym zarządzie tego Gospodarstwa. Zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy o rewitalizacji, Wójt Gminy Iwaniska wyznaczył 14-dniowy termin przedstawienia opinii, licząc od dnia doręczenia projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025. W wyznaczonym terminie wpłynęły opinie: 1. Zarządu Województwa Świętokrzyskiego – opinia pozytywna bez uwag z dnia 22.03.2017 r. (uchwała nr 2432/17 Zarządu Województwa Świętokrzyskiego z dnia 15 marca 2017 roku w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej projektu „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025”). 2. Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej – opinia pozytywna bez uwag z dnia 14.03.2017 r. (znak: Nw – AG 2259/17). 3. Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Kielcach – opinia pozytywna bez uwag z dnia 13.03.2017 r. (Nr 895/17). 4. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Delegatura ABW w Radomiu) – opinia pozytywna bez uwag z dnia 14.03.2017 r. (znak: RA-7621/2017). 5. Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego – opinia pozytywna bez uwag z dnia 20.03.2017 r. (znak: NZ.9022.10.10.2017). 6. Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej – opinia pozytywna z uwagami z dnia 16.03.2017 r. 7. Operatorów sieci uzbrojenia terenu, w tym zarządców dróg oraz linii i terenów kolejowych - Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. Oddział Zakład Gazowniczy w Kielcach – opinia pozytywna z uwagą z dnia 17.03.2017 r. (znak: PSG-AOO/DR/ROK/SROK/18/06/01/2017), - Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa S.A. Centrala Spółki – opinia pozytywna bez uwag z dnia 20.03.2017 r. (znak: XF/000012/2017), - Polskich Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Radomiu – opinia pozytywna bez uwag z dnia 13.03.2017 r. (959 OR-PS-WZ.7111.19.2017.2), - Zarządu Dróg Powiatowych w Opatowie – opinia pozytywna bez uwag z dnia 16.03.2017 r. (znak: TDiM.55.1.2017), 8. Komitetu Rewitalizacji – opinia pozytywna bez uwag z dnia 23.03.2017 r.. 9. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach – opinia pozytywna bez uwag z dnia 24.03.2017 r. (znak: WPN-II.070.14.2017.MK). 10. Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (Delegatura w Sandomierzu) – opinia pozytywna bez uwag z dnia 13.03.2017 r. (znak: IN-UR-DS.5151.274.1.2017.A). 11. Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Nadleśnictwo Łagów – opinia pozytywna bez uwag z dnia 24.03.2017 r. (znak: ZG.080.2.2017.ZGS). Rejestr zbiorczego zestawienia opinii wraz ze zgłoszonymi w ich ramach uwagami i/lub propozycjami, a także rekomendacją do ich całościowego bądź częściowego wprowadzenia lub uzasadnieniem do ich nie wprowadzania, przedstawiony został w załączniku 1. W wyznaczonym terminie nie zgłosiły uwag: Zarząd Powiatu w Opatowie, Wojewoda Świętokrzyski, Agencja Wywiadu, Komenda Powiatowa Policji w Opatowie, Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, Referat Gospodarki Wodnej i Kanalizacji Urząd Gminy Iwaniska, PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów, Orange Polska S.A., Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach, Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, zatem na podstawie art. 18 ust. 3 ustawy o rewitalizacji, uważa się to za równoznaczne z pozytywnym zaopiniowaniem projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025. Pismem z dnia 08.03.2017 r. Wójt Gminy Iwaniska wystąpił również do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach o uzgodnienie co do konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025 na podstawie art. 47 i art. 49 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2016 r. poz. 353 z późn. zm.). W piśmie z dnia 24 marca 2017 r. (WPN-II.410.46.2017.MK) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach wyjaśnił iż realizacja ustaleń Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025 nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko w tym na obszar Natura 2000 oraz nie wyznacza ram dla późniejszej realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. W związku z czym uzgodniony został brak konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla przedłożonego dokumentu. Podsumowując należy podkreślić, że ze względu na specyfikę zadań wskazanych w Gminnym Programie Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025 i z uwagi na ich parametry nie będą one znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko. W związku z powyższym dla Gminnego Programie Rewitalizacji Gminy Iwaniska na lata 2016–2025 nie było konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Niemniej jednak, każdorazowo przy opracowywaniu projektów konkretnych inwestycji, w przypadku, gdy zaistniałaby konieczność przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko lub na obszar Natura 2000, organ odpowiedzialny za realizację zadania, podejmie odpowiednie kroki administracyjne.

Zobacz również: